Tuesday 14 March 2017

Bajet Bajet nak ke mana

Assalamualaikum w.b.t

    :'( :'( Hari ni nak kata penat tak penat sangat , tapi penat otak nak fikir nak kene jadi watak macam mane hari ni . Hari ni macam biasa , aku nak jadi periang macam aku selalu buat dulu tapi aku tak boleh semenjak masuk Uni . Apesal eh ? aku pun tk jumpa lagi jawapan , tapi aku tahu and ini bukan bajet eh , pengalaman sebelum ni , aku mmg jenis penghibur and cakap dengan perempuan manis and sopan santun ( bukan aku buat2 tapi memang macamtu) sebabkan oleh tu , banyak perempuan taruh harapan kat aku . Weh stress weh kalau kita anggap semua yang kita layan macam biasa je , tapi diorang anggap lebih2. Sampai point ni mesti korang rasa aku bajet en, tapi takpe , aku jenis tak kisah sangat orang nk cakap apa , yang penting bahagia. Okay straight to the point lah , tadi aku pergi jumpa madam aku sebab ade hal nak kene setel . Okay the story , hari jumaat lepas madam aku ni mengamuk sebab adelah segelintir classmates buat masalah , kira sama2 salah lah . Aku tak nak salahkan sebelah pihak je , aku sekali pun salah . Tadi pergilah mintak maaf , and the shocking part is , Diorang nk tanya about class cancellation . Dalam hati aku dah ," fikir lah , kita baru je minta maaf and then cancel class , nampak sangat macam ade maksud lain kan " Jadi aku pun berlakon lah buat2 tak tahu and anngap diorang faham and proceed to the next. Tapi memang silap lah cerita die , diorang terus je start cakap pasal isu tu . Alhamdulillah madam aku ni positif , memang lah die baik tapi cuba lah ade hormat sikit . Benda nak cakap or luah kene ada tahap. Aku just tak faham benda tu lah , sekarang ni remaja dah lain . Aku tak cakap aku baik , tapi aku  masih ada lagi rasa semua tu . Hormat ? aku hormat dkat orang tua , orang ajar aku , orang miskin ke . Senang cerita semua . Pastu cerita punya crita , adelah sampai part ni madam aku cakap , nanti kalau datang rumah die , die suruh aku masak sebab die tahu aku reti masak ayam kicap . Hahahaha . Pastu aku dngn bajetnya cakap" buat ape saya nak masak kat diorang , saya prepare utnuk masak tolong2 isteri saya nanti " .. Haih sampai sekarang menggangu fikiran serabut otak aku ni . Aku bukan nk cakap macamtu , tapi aku semenjak masuk Uni ni macam ade rebel dekat certain perempuan . Tambah2 yang acah2 ni . Aku tak boleh betul lah . Pastu masa ending , aku tk perasan yang kwan perempuan aku tu bagi roti kat madam and madam cakap takpe sebab die pun bnyak roti , haihh aku pn dngan tak tahu malu ambik roti tu .. Lapar weh , kerja dari pagi takde rest . Aku harap sangat aku dapat betulkan ape yang tak betul dalam diri aku ni . Nak jadi Mr.Perfect 100% memang tak lah , tapi mungkin boleh 80% .. Aku serius nak berubah . And kalau boleh nak jadi macam dulu balik , Lagi satu sebelum nak tutup , classmates aku sorang ni mmg kegilaan lelaki , tapi satu je aku cakap . Taste aku dkat perempuan yang sopan santun , jaga aurat smua tu . Ye lah , dah semua member aku tanye ," kau tak nak try die ke " hhaahaha tu lah jawapan aku . Memang aku sedar aku ni sape yang nak perempuan yang perfect , tapi aku cuba . Okaylah sampai situ je lah coretan nukilan perasaan harini .


Assalamualaikum :)



No comments:

Post a Comment